Imagine This!..... vrouwelijke ex gedetineerden hebben een veilige & vrolijke plek als springplank naar hun nieuwe leven en de stad geniet culinair volop mee.

Het verhaal van Fenix en Koriander (voorlopige werknaam)  is het aangedragen idee voor een cateringbedrijf van en door ex- gedetineerde vrouwen.

Deze vrouwen hebben het nog moeilijker dan mannelijke ex gedetineerden. De redenen zijn talrijk en uitgebreid onderzocht, bevestigt en met aanbevelingen omgeven. Recidive en bijkomend persoonlijk en maatschappelijk verdriet (en kosten) vragen om meer en andere oplosingen voor deze doelgroep.

Deze vrouwen komen veelal met een HACCPcertificaat de poorten uit. Opvang is nog niet altijd gericht op slagvaardig aanpakken en begeleiden. Met een catering- leer-/werkbedrijf speciaal voor deze doelgroep dient Het verhaal van Koriander meerdere belangen. En kan binnen onafzienbare tijd zelftandig en zonder subsidie commercieel succesvol zijn.

Planning: in 2011 vinden van opstartfinanciering, partners en pand

Resultaat

Sociale duurzaamheid Ecologische duurzaamheid Economische duurzaamheid
 x Primair mogelijk secundair en volgend x Primair